EV businessplan

Een plan voor morgen en de toekomst!

Trainingsinformatie EV businessplan

De elektrisch aangedreven auto zal een flinke impact krijgen op het autobedrijf. Er worden steeds minder auto’s met een verbrandingsmotor verkocht en het aantal geregistreerde elektrische auto’s stijgt snel. Dit betekent een grote verschuiving in de aftersales op het moment dat er minder benzine- en of dieselauto’s in uw werkplaats komen. Om de bezetting in de werkplaats optimaal te houden zal ook de klant met een elektrische auto bij u in onderhoud moeten komen.

Uit onderzoek blijkt dat de onderhoudsbehoefte van de elektrische auto gemiddeld 50% minder is. De marge op aftersales komt nog meer onder druk te staan doordat er geen olie nodig is en minder onderdelen bij onderhoud vervangen dienen te worden. De omzet- en margederving die het gevolg zijn, leiden voor alle autobedrijven tot dezelfde urgentie: Hoe houd ik mijn klant zo lang mogelijk vast? Hoe zorg ik er voor dat ik zo efficiënt mogelijk mijn aftersales processen inricht? En, hoe pas ik mijn verdienmodel aan?

Programma

Met de training EV Businessplan helpen wij de deelnemer met een eerste stap om zich tijdig voor te bereiden op de doorbraak van elektrisch vervoer en de impact die dit heeft op hun bedrijfsvoering. We gaan in de training aan de slag met het opstellen van jouw plan. Stap voor stap lopen we het planvormingsproces door. De trainer legt – met voorbeelden uit de praktijk – de opbouw van de businessplan uit. Daarnaast maak je een analyse van jouw huidige kostenstructuur en maak je een doorkijk naar een nieuw verdienmodel en hoe je de klant hierin meeneemt. Ga ervan uit dat je brein flink aan het werk moet! 

Doel

  • De deelnemer brengt zijn EV-strategie in kaart
  • De deelnemer krijgt handvatten om een EV-Businessplan te schrijven (lange termijn – nu en 2 jaar)
  • De deelnemer leert om het verdienmodel voor de aftersales aan te passen aan EV (korte termijn – nu en 6 maanden)

Dag 1

Je gaat aan de slag met het opstellen van jouw plan. Stap voor stap lopen we het planvormingsproces door. De trainer legt – met voorbeelden uit de praktijk – de opbouw van de businessplan uit.  Daarnaast werk je de eerste contouren van je plan uit aan de hand van het business canvas model.

Na de training

  • Is bij deelnemer bekend welke impact EV heeft op zijn bedrijfsvoering
  • Kent de deelnemer de kansen die EV voor zijn bedrijf te bieden heeft
  • Is de deelnemer in staat een toekomstrategie te benoemen
  • Kent de deelnemer nut en noodzaak van een EV-Businessplan en is bekend met de onderdelen en inhoud van een EV-Businessplan
  • Is de deelnemer in staat om een EV-Businessplan vorm te geven
  • Heeft de deelnemer de eerste contouren van een EV-Businessplan vormgegeven

Dag 2

Tijdens dag 2 staan we stil bij het hier en nu en gaan we aan de slag met het verdienmodel. Je maakt je een korte financiële analyse van je kostenstructuur en krijgt daarmee een beter inzicht in kostenvraagstukken, zoals het berekenen van de kostprijs van een EV diagnose en montage-uur. 

Na de training

  • Kent de deelnemer de impact van EV op het huidige verdienmodel
  • Krijgt de deelnemer inzicht in zijn kostenstructuur
  • Leert de deelnemer a.d.h.v. van zijn kostenstructuur zijn EV-kostprijs te berekenen
  • De deelnemer leert zijn verdienmodel aan te passen aan de toekomstige situatie 
  • Kan de deelnemer de klant meenemen op het EV-tariefstelling en kent de mogelijke klantbezwaren en kan het gesprek voeren.

Kenmerken

Training & Locatie

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Klantbeoordeling

Gemiddelde beoordeling {{ product.Name }}

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.